vrijdag 10 maart 2017

Eentje is geentje!

Ik ben iemand die erg vaak dezelfde handtas gebruikt, gewoon omdat ik een fantastisch modelletje van Cat & Co heb en omdat het quasi bij alles past. Maar ook fantastische modelletjes hebben soms eens rust nodig en dus koos ik opnieuw voor een selfish sewing projectje: een handtas! 

Al enkele maanden ligt er een restje kurkleer naar mij te loeren telkens ik voorbij mijn stoffenvoorraad passeer. Kurkleer: wat een uitvinding! Zo fijn om mee te werken en nog heerlijker om je patronen eruit te knippen. Daar word ik nu is echt blij van, se. Ik wou ook al lang eens imitatieleder uitproberen om gewoon is te zien wat dat geeft. Ik kocht een lap stof bij Studio Sanne en was echt mega excited als ik mijn pakketje uitpakte. Eerste indruk: "oei, zo plastiekachtig".  Ik wist natuurlijk wel op voorhand dat dit niet geweldig van kwaliteit zou zijn maar het blinkt ook iets te veel naar mijn goesting. Maar bon, ik gaf het toch een kans...met dit als resultaat.









Ik wou een eenvoudig model met een klein extraatje, helemaal mijn stijl. Opnieuw koos ik voor dit basispatroon dat ik zelf wat aanpaste en kleiner maakte (mijn zus haar kerstcadeau was hier ook op geïnspireerd). De flap en twee hoekjes bestaan uit kurkleer en de binnenkant is een restje bordeaux texturé stof dat ik nog over had van mijn sister sewing project. De metalen ringen kocht ik op de laatste editie van het stoffencircus.  



Al bij al best tevreden over het resultaat maar imitatieleder zal je mij niet snel opnieuw zien gebruiken. Volgende keer als ik een tas maak bestel ik sowieso een lap zwarte kurkleer of betaal ik liever wat meer voor echt leder. Dan gaat het perfect zijn! Dus: derde keer, goeie keer? 

Liefs, 
Ewa

💋

4 opmerkingen: