maandag 1 mei 2017

Laptophoes: ✔

Zoals jullie al konden lezen in mijn vorige blogpost heb ik de afgelopen weken niet stil gezeten. Dinsdagavond was het eindelijk zover: de eerste editie van mijn eigenste naaicafé Atelier Stikstof! Ik had er ongelooflijk veel zin in en was echt benieuwd naar de soorten naaisters die ik ging ontmoeten. Het was een perfecte mengelmoes van leeftijden, persoonlijkheden en het aantal jaren ervaring achter de naaimachine. Er ontstonden heel spontaan kleine 'lesmomentjes' tussen de dames onderling. Echt heel leuk om zien! De heerlijke cupcakes van Bak! en een glaasje cava zorgden eveneens voor een goeie start. Natuurlijk verloopt niet alles perfect zo een eerste keer, maar ik was toch aangenaam verrast door de toffe complimenten en de positieve feedback. Dank jullie wel, dames/proefkonijnen!

Atelier Stikstof is er volgende week opnieuw, met de nodige aanpassingen om jullie een nóg betere avond te geven! Dus, allen daarheen!

Ik plande zelf een 'to sew' projectje in maar als organisator ben ik niet veel verder geraakt dan het inzetten van de rits. Aangezien de deadline voor de laptophoes voor mijn tante steeds dichterbij kwam, moest ik deze thuis verder afwerken.

Ik maakte een laptophoes in een fleurig stofke, mét handvaten, zoals gevraagd (en ze krijgt er nog wat extra zakjes bovenop).


Mijn inspiratie voor de hoes vond ik hier en ik pimpte ze nog met handvaten, een extra ritszakje aan de ene kant en 3 open zakjes aan de andere kant (gescheiden door de handvaten).






Mijn spiksplinternieuwe laptop wacht ondertussen ook ongeduldig op een lekker warm frakske. Hopelijk blijft hij op die manier toch iets langer krasvrij...


Katoenen stof buitenkant: De Stoffenkamer
Stof binnenkant: oude kussensloop Ikea
Ritsen: Veritas

Liefs, 
Ewa

💋

P.S.: onze Facebookpagina is altijd heel blij met een 👍...just saying 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten